torsdag 30 oktober 2014

#Juldukar


Årets jullöpare - Kväller 
Härligt röda nynser .


Traditionell julduk - Löfstad 


Löparna Koja och Lykta 


Lättplacerad och vacker - julduken Girlang


Julmys på löparen Lummer.


Elegant julduk - Glöd.


Kvadrat i den rätta gröna nyansen 
för bästa julstämmning - Herrn grön.

Många juldukar blev det i inlägget och vi har 
mer att välja på i butiken och på HEMSIDAN där 
du kan beställa din duk i rätt längd:)

Våra utställningar är nu prydligt dekorerade 
i julens tecken .
I helgen 1-2 november har vi extra öppet 
lördag 11-17
söndag 11-17
Det kommer finnas vackra handstöpta 
ljuskronor, fina kransar och dekorationer att
inhandla.
I växthuset bjuder vi på
glögg och pepparkakor:)
Hjärtligt välkomna.

3 kommentarer:

  1. Så fina dukar och annat du visar. Tror nästan att ett av mönstren är liknande men inte riktigt samma som jag vävde i folkhögskola när jag var sexton år gammal. Är fortfarande mycket stolt över den duken och kan inte i dag begripa hur en sextonåring då orkade väva en stor lång matsalsduk av linne.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Det var det vackraste jag sett på länge. Förr handlade jag ofta hos Er vid våra bussresor, vi stannade alltid hos Er.
    Men nu orkar jag inte med sådant längre.
    Men titta får man ju, det är ju gratis. Jag tackar så mycket från mig, kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Underbara dukar allihop, men vilken fantastisk glans det är i Elegant!

    SvaraRadera