måndag 28 januari 2013

En titt från väveriet

 I väveriet  testas det nu för fullt med nya mönster och färger.
Vårens,sommarens,höstens och vinterns nyanser ja det är lika bra att
prova allihop:)

 Nytt mönster till löpare och tabletter växer fram här:)
Vita spolar på tur:)

En löpare som är bra året om är LIME .
Snygga gröna nyanser och så svart så klart:))

Till sist en lite fråga till er kära bloggläsare:)
Vad vill ni se eller läsa om här på bloggen?
Blir jätteglad för förslag:))

Önskar er en fin vecka :)
Vi ses

5 kommentarer:

  1. Jag blir glad av alla texlilier, färger och nyanser du bjuder på. Det skulle vara roligt att få se lite av personalen också. Jag vet att ni alla har olika uppgifter, kanske ett och annat "porträtt" från verksamheten?

    SvaraRadera
  2. Färgerna stämde verklige med mina som jag har köpt in för vår och sommar, ha en bra vecka, kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är väldigt spännande att få se bilder inifrån väveriet. Gärna fler sådana inlägg. Kanske att ni rent av kunde filma lite från olika delar i processen och lägga ut här på bloggen, så att man kan förstå bättre hur det går till. Jag har varit inne i ert väveri en gång för lääänge sedan. Men då kunde jag inte väva själv. Nu skulle det vara roligt att få se likheter och skillnader mellan arbetet i handvävstolar och mekaniska vävstolar.

    (På tal om det så undrar jag om ni använder hålkort eller om maskinerna är datoriserade nu för tiden.)

    En beskrivning av hur det kan gå till från idé till färdig produkt skulle också vara roligt. Det är alltid intressant att få följa andras skapandeprocesser, eftersom det är så olika hur man gör.

    Annars är bloggen fantastisk - det alltid en glädje att titta in här och njuta av allt vackert!

    Katarina

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att bloggen är bra som den är. Fast lite bilder från väveriet är ju alltid roligt. Jag vet ju hur det ser ut hos er och hoppas få möjlighet att komma däråt igen.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej, Jag tycker det skulle vara spännande att läsa om er verksamhet.

    Jag skulle gärna vilja läsa lite om hur ni väver. Hur funkar vävstolarna? Hur skiljer sig detta från att väva i en triss- eller kontramarschvävstol? Vad kan ni göra, vad kan ni inte göra?

    Men också: Hur jobbar ni från idé till färdig produkt? Och hur mycket väver ni av en viss produkt varje gång? Och hur ofta sätter ni upp samma väv igen?

    SvaraRadera