måndag 18 juni 2012

Häng med ut till väveriet:)

 Hur har ni det i gråvädret?
Kan det inte komma lite sol snart:))

Idag har jag varit ute en sväng i väveriet och
tagit några bilder på vad jag tycker är vackert :))

Hörselskydd är ett måste :)
Det hänger snyggt på rad när man kommer in.

 En ensam spole i fönstret.
 Hålkort
 Duken Haga knyts i och det görs förhand:o
Det är mååånga trådar.
 Men så blir det en fin duk också i vackraste vitt:)
 Varje duk har sitt eget hålkort.
 Fina siffror på den gamla hålkortsmaskinen.
 Lin-naturligt vackert:)

Tillsist en bild på några storsäljare från butiken:)

Nerifrån:
Meny
Haga
Solliden grå
Kavaljer

 I bakgrunden gardinen utsikt.

Det var allt för idag:))
Ha en bra start på midsommarveckan.
Må så gott.
Vi ses och hörs.
Kram




4 kommentarer:

  1. Så intressant att få följa med till väveriet och se de olika momenten.

    Och fina alster det kan jag intyga att det blir.

    Ha själva en riktigt trevlig midsommar.
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej! Där har jag varit några gånger och tittat och känner igen mej. Fina dukar som vävs där.
    Ha en skön midsommarvecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen väveriet från tidigare besök!

    Hälsa Britta och Tommy!

    GLAD MIDSOMMAR o

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Dit skulle jag gärna åka för studiebesök. Du har verkligen lyckats fånga det vackra.
    Glad misommar.

    SvaraRadera