onsdag 30 maj 2012

Ros o Sten

 Studenttider , födelsedagar ,förlovningar och bröllop.
Sommaren närmar sig och många tillfällen ges att duka upp till fest.

 Ros o Sten grå med vit varp är perfekt för många tillfällen,
bra i både färg och mönster.
Går att kombinera med många porslinsvarianter och
servetter.

Många kanske drar sig för att investera i en stor duk för
man är tveksam hur man sköter och tvättar dem.

Här kommer några tips:

Tvätta duken i 60 grader utan sköljmedel.
Råkar du använda sköljmedel tvätta om.
Centrifugera duken .
Ta den våta duken direkt från tvättmaskinen och mangla.
Låt torka.
Mangla duken igen när den torkat.
Då får du upp glansen i linet.
Stryka går också bra ha då högsta värmen.

Detta gäller inte bara våra dukar,prova gärna med mormors
gamla linnedukar också de kommer att bli jättefina :)


Nu väntas bussbesök så nu måste här
kokas kaffe i mängder:))

På fredag smäller det då är det dragning på handduken:)
Du missar väl inte det?

Kul att du kikar in:)

Kram


6 kommentarer:

  1. Så vacker dukning!
    Väntar med spänning på dragningen :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så snygg och tidlös duken är! Passar verkligen till allt. Och bra tips (tur att det går att stryka också eftersom jag inte har mangel - funderar dock på att skaffa mig en för jag tycker inte att det blir riktigt lika fint). Och i sista minuten anmälde jag mig till dragningen, puh!

    SvaraRadera
  3. Så stilrent och vackert ni dukat upp!
    Jättefin duk och tack för tipset!

    Skönt veckoslut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har klätt mina köksstolar med Ros o Sten. Det är många år sedan, men de är fortfarande lika fina. Enkla, stilrena mönster som det här tröttnar man aldrig på. :-)

    SvaraRadera
  5. Vad snygg den grå duken är. Tack för tvättipset,
    Håller alla tummar jag har i dragningen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så vacker....ha en fin vecka, VIOLA

    SvaraRadera