fredag 16 mars 2012

Finaste koppen:)

Det kom en fråga från bloggerskan med
fina bloggen fröken Frida om vi
kunde visa vår finaste kopp:)
Visst kan vi det;)
Vi har utställnings porslin i alla möjliga
färger och modeller,så det blev lite svårt
att välja ut EN kopp:))
Så här kommer några på rad:))
Översta bilden en fin loppis-kopp.
Passar fint till duken Bigarrå.

 Fina koppen Harlekin Arabia passar fint
till nya löparen Kejsarkrona:)
 Koppen Berså passar fint till duken
Sunnanäng:)
Vit loppis-kopp i klassisk modell passar till
de flesta av våra dukar.
Här ihop med löparen Lavendel:)
Vilken tyckte du var finast?

Visst har vi väl alla favoritkoppar som kaffe eller
te smakar bäst i ?
Har du någon favoritkopp?

Önskar alla som kikar in en fin helg:)
Kram

8 kommentarer:

  1. Gokväll! Tyckte den sista var i min smak! Kul du visar detta...Kramis / Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gillade arabiakoppen, men alla är fina. Använder mest muggar numera. Fina dukar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag tycker nog den sista var mest i min smak, eller den är så kaffekalasaktig:, som man minns kaffekalasen när man var liten.Arabia-koppen ligger god tvåa.
    Det är alltid roligt att titta på er blogg. Ni har så mycket fint.
    Vårhälsningar Monika

    SvaraRadera
  4. heia.. takk fro hilsen fra deg! så herlige kopper , det som er litt retro er spennende..
    kelm og fin søndag!

    magny

    SvaraRadera
  5. Hei - hvor er det nogle smukke kopper ! Jeg er særligt forelsket i din Stig Lindberg kop - den med de grønne blade. Men hvor er de allesammen fine sammen med tekstilerne.
    Du er velkommen til at linke blogindlægget !

    Ha' en god aften :o)

    Knus fra Frøken-frida

    SvaraRadera
  6. Loppiskoppen är den raraste enligt mig :) ha en bra vecka, kram

    SvaraRadera
  7. Det är alltid så inspirerande att titta in här!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Alla kopparna är så fina, men jag tror att Berså vinner, för att den väcker minnen.

    Sedan måste jag säga att jag föll pladask för Kejsarkronan. Det är det värsta med er - habegäret väcks hela tiden, fast jag har fler dukar än jag har en chans att använda. :-)

    SvaraRadera