fredag 9 september 2011

Väveriet och tjuvtitt.

 I väveriet dunkar och slår våra vävstolar
för fullt nu.Många vävar som ska fram.
Vi har 10 st mekaniska vävstolar och
den äldsta är från 1950-talet,och den
fungerar alldeles utmärkt:)
Löparen Ramunder har just varpats klart
och ska sedan in i vävstolen efter avbommning.

 Höstfärgerna pryder nu våra utställningar.
Tillsist en liten tjuvtitt på en kommande
nyhet.Står och väntar på att få knytas i.
Namnet finns men det avslöjar vi i kommande
inlägg:))

Läckra färger va?

Nu önskar vi er en fin helg!
Vi ses.

1 kommentar:

  1. Jag är inte ett dugg förvånad när jag ser de fina "varpflätorna" och i mina färger dessutom. Jag väver jullöpare nu, och jag har med det engelskt röda bom.garnet! i den. Gillar verkligen den färgen. Bilder kommer på min blogg när jag fått ordning på min andra dator.
    Önskar er en trevlig helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera